نامزدها - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

  نامزدهای احتمالی جناح چپ

  • میر حسین موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلام ب مد هاشمی برادر علی اکبر هاشمی رفسنجانی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عبدالله نوری، وزیر کشور در دولت اول هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی عضو شورای شهر اول تهران و مدیرمسئول روزنامه خردد .وی مورد حمایت سازمان مجاهدین انقلاب است.و برخی دیگر از گروه‌ها وی را گزینه بعدی خود در صورت عدم حضور محمد خاتمی دانسته‌اند.دیدار خاتمی با وی احتمال نامزدی وی را افزایش داد.
  • محسن مهرعلیزاده، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی
  • قاسم شعله‌سعدی، نماینده دوره‌های سوم و چهارم شیراز در مجلس شورای اسلامی.وی در آذر ???? طی نامه به خامنه‌ای نتصاب وی به رهبری را غیر قانونی دانسته و به همین جهت نیز بازداشت شد.

 

  • اکبر اعلمی نماینده دوره‌های ششم و هفتم تبریز در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان صلاحیت وی را برای شرکت در انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس قبل رد کرد.
  • محمدعلی نجفی وزیر در دولت رفسنجانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی 

 نامزدهای احتمالی جناح راست

  • محمود احمدی‌نژاد
  • حسن روحانی دبیر سابق شورای امنیت ملی؛ وی ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داده‌است.
  • محمدباقر قالیباف شهردار تهران
  • محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی در دولت نهم. وی اعلام کرده تصمیم‌گیری برای حضور در انتخابات به شرایط بستگی دارد و اگر شرایط اقتضاء کند می‌آیم. همچنین، منابع خبری اعلام کردند که او ستاد انتخاباتی خود را افتتاح کرده‌است 
  • مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور پیشین در دولت احمدی نژاد
  • علی اکبر ولایتی، مشاور بین الملل خامنه‌ای


  نامزدهای رسمی

  • مهدی کروبی: حزب اعتماد ملی مهدی کروبی را به عنوان نامزد خود در انتخابات آتی اعلام کرد. این اقدام زود هنگام به ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان تعبیر شد و یکی از اعضای شورای مرکزی حزب در اعتراض به این اقدام استعفا کرد
    کروبی در سوم مهر از عدم ابراز نظر منفی علی خامنه‌ای نسبت به کاندیداتوری او خبر داد. و نهایتا نامزدی خود را به طور رسمی در یک نشست مطبوعاتی د? ???? یک هفته مانده به برگزاری کنگره سراسری حزب اعتماد ملی اعلام کرد.
  • محمد خاتمی: رئیس‌جمهور سابق ایران عصر روز یکشنبه، ?? بهمن ????، رسماً اعلام کرد که نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. 

 وقایع مهم پیش از انتخابات

این بخش به انعکاس وقایع مهم پیش از انتخابات می‌پردازد.

  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

مطابق اصل ??? قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،رجال سیاسی و مذهبی که دارای شرایطی باشند مجاز به شرکت در اتنخابات ریاست جمهوری هستند ولی تا کنون تعریف مشخصی از ویژگی‌های رجل سیاسی یا مذهبی ارائه نشده‌است به همین دلیل مجلس شورای اسلامی در پی تصویب قانونی است که این شرایط را مشخص می‌کند. مطابق این قانون که در غالب دو تبصره به ماده ?? قانون انتخابات ریاست جمهوری کنونی الحاق می‌گردد احراز رجل سیاسی یا مذهبی بودن به شورای نگهبان قانون اساسی سپرده می‌شود و همچنین انتخاب شوندگان علاوه بر شرایط فوق باید دارای سابقه تصدی حداقل یک شغل هم طراز را داشته باشند.این مشاغل طیف وسیعی از مسئولیت‌های سیاسی، اجرایی، قانونگذاری، نظامی و... را در بر می‌گیرد.صویب این طرح با مخالف وزیر کشور وقت، علی کردان نیز مواجه شد و وی اعلام کردانتخابات س????مطابق قانون فعلی برگزار می‌گردد.

 بیماری محمود احمدی‌نژاد: محمود احمدی‌نژاد#بیماری


شایعات پیرامون بیماری محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه انتخابات از اوایل سال ???? آغاز شد و منابع خبری نزدیک به دولت و معاونین وی از تهدید سلامت وی به دلیل فشار کاری و توصیه پزشکان به کاهش این فشارها سخن به میان آورده‌اند ،برخی منابع از احتمال عدم توانایی جسمی وی برای کاندیداتوری خبر داده‌اند و برخی دیگر انتشار این اخبار را در جهت جلب محبت عمومی تفسیر کرده‌اند.

مدرک تحصیلی محمد خاتمی

رسانه‌های وابسته به دولت محمود احمدی نژادبا انتشار تصویری که آنرا کپی مدرک تحصیلی محمد خاتمی می‌نامیدند مدعی تقلبی بودن مدرک او شدند. با توجه به اینکه اندکی قبل از آن مدراک تقلبی عوضعلی کردان رسوایی بزرگی برای دولت آفریده بود خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار چند خبر به این جنجال دامن زد. به نوشته ایرنا از آن جهت که تاریخ صدور مدرک تحصیلی خاتمی ?? اسفند بوده و این روز در ایران تعطیل رسمی است مدرک وی تقلبی است. همچنین ایراد دیگری که بر این مدرک وارد شده بود، تاریخ صدور آن در قبل از انقلاب بود در حالیکه مدرک در سربرگی با آرم جمهوری اسلامی چاپ شده بود. محمد خاتمی کپی مدرک خود را منتشر ساخت که بر اساس آن وی مشخص شد تصویر ارائه شده توسط ایرنا جعلی بوده‌است.


مراقبت و تعقیب قالیباف

تیمی از نیروهای یک نهاد عضو دستگاه اطلاعات موازی ( سپاه یا نیروی انتظامی) محمد باقر قالیباف را برای آگاهی از دیدارها و مذاکرات وی تعقیب می‌کردند که توسط تیم حفاظت وی دستگیر می‌شوند به حفاظت اطلاعات سازمان مذکور تحویل می‌گردند. گزارشی از تعقیب قالیباف به خامنه‌ای ارائه می‌گردد اما بلافاصله مسئول حفاظت اطلاعات سازمان مذکور از کار برکنار می‌شود.


نوشته شده در چهارشنبه 87/12/7ساعت 2:32 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس