از ترور احمدینژاد تا ترور خاتمی - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

 پس از طرح ترور احمدی‌نژاد توسط برخی از رسانه‌های صهیونیستی که در نشریات داخل هم بازتاب فراوانی داشت برای اولین بار نشریه پرتو سخن وابسته به موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) به ریاست آیت الله مصباح یزدی بحث ترور را به صورتی گذرا و در قالب یک تحلیل مطرح کرد که هیچ بازتابی نداشت.
اخبار پیرامون انتخابات ریاست جمهوری دهم به گونه ای است که  تحلیلگران را به این باور رسانده که این انتخابات یکی از پیچیده ترین انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کشورمان خواهد بود. شاید یکی از نکات حایز اهمیت در این زمینه رواج شایعات -صادق یا کاذب- عجیب به صورت گسترده در نزد افکار عمومی از سوی برخی رسانه ها یا گروه‌ها می باشد.

شاید عجیبترین این شایعات – که رواج آن تاکنون در سایر انتخابات‌ها وجود نداشته است-طرح امکان ترور کاندیداهای این انتخابات می باشد که در قالب تحلیل‌های مختلف بیان می‌شود به طوری که پس از طرح ترور احمدی‌نژاد توسط برخی از رسانه‌های صهیونیستی که در نشریات داخل هم بازتاب فراوانی داشت برای اولین بار نشریه پرتو سخن وابسته به موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) به ریاست آیت الله مصباح یزدی بحث ترور را به صورتی گذرا و در قالب یک تحلیل مطرح کرد که هیچ بازتابی نداشت.این هفته نامه در سرمقاله شماره466خود که به قلم قاسم روانبخش نگاشته شد آورده بود که ترور رییس جمهور که طرح آن توسط صهیونیست‌ها مطرح شده در صورت عملی شدن به اصلاح طلبان کمک می‌کند که پیروز انتخابات باشند.
 
روزنامه کیهان نیز چند روز گذشته با درج مطلبی، شایعه ترور سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق را بر سر زبان‌ها انداخت، به گونه ای که با واکنش شدید بخشی از گروه‌های اصلاح طلب مواجه شد. در قسمتی از این مطلب که پنج شنبه هفته گذشته منتشر شده و طرح ترور خاتمی را به طرح بی نظیر بوتو تشبیه نموده، آمده بود: «آیا آنان وقتی در یک روش به بن بست می رسند به روش دیگر روی نمی آورند؟ آمریکایی ها در پاکستان ابتدا تلاش وافری کردند تا از طریق تبلیغات و دیپلماتیک، بی نظیر بوتو را به قدرت برسانند و از طریق او پاکستان را بدوشند ولی زمانی که دریافتند به هیچ قیمتی حزب او توان به دست آوردن اکثریت را ندارد به روش دیگری متوسل شدند. این یک عبرت است. بعضی از اصلاح طلبان سابقه روشنی! در این خصوص دارند».
 
حسین شریعتمداری در سمت مدیر مسئول این روزنامه با نوشتن یادداشتی به پرداختن توضیحاتی در این زمینه پرداخته و از نویسنده این مطلب کیهان دفاع نموده است:« همانگونه که ملاحظه می شود، نویسنده کیهان با اشاره به ماهیت تروریستی آمریکا و هویت وابسته برخی از مدعیان اصلاحات، هشدارداده است که بعید نیست آمریکایی ها بعد از ناامیدی از پیشبرد اهدافشان توسط آقای خاتمی، دست به ترور فیزیکی ایشان بزنند، همانگونه که با بی نظیر بوتو در پاکستان چنین کردند».

شریعتمداری همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود از کسانی که نسبت به این جریان واکنش نشان داده اند انتقاد نمود: «باید از مدعیان اصلاحات و مخصوصاً از مجمع روحانیون مبارز پرسید، چرا از هشدار کیهان عصبانی شده اید؟ آیا «آمریکا»  را تروریست نمی دانید و به همین علت، از این که کیهان به ساحت مقدس!! عموسام نسبت تروریسم داده است، فریاد وا اخلاقا! برآورده اید؟!  و یا، از این که هشدار کیهان، نقشه احتمالی آمریکا را نقش برآب کرده است، عصبانی شده اید؟ و یا خدای نخواسته، از این رخداد احتمالی چندان هم بدتان نمی آید!! و...»
 
اینکه پروژه مقتول سازی برای دوام و بقای موقعیت سیاسی یک جریان و حذف جریانی دیگر،بازی کهنه‌ و آزموده‌ای است شکی نیست که نمونه تازه آن را شاید بتوان در لبنان و پاکستان دید و شاید همین می‌طلبد که همه تأثیرگذاران در نظام مراقب باشند و خواسته همه دلسوزان هم البته سلامتی احمدی نژاد و خاتمی است اما اینکه در آستانه انتخاباتی حساس مساله ترور اینگونه مطرح شود و این ترس در دل جامعه بیفتد که دو کاندیدای اصلی انتخاباتشان در معرض تهدید و خطر جانی هستند آیا محصول این کاشته چیزی جز افزایش حس ناامنی در جامعه و بعضا گم شدن حقیقت است؟ 

نوشته شده در جمعه 87/12/2ساعت 11:29 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس