خاتمی: باید ببینیم چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

خاتمی با اشاره به علت تردیدش برای نامزدی در انتخابات آتی گفت: باید ببینیم چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود.
وی در دیدار گروهی موسوم به «پویش دعوت از خاتمی» اظهار داشت: معتقدم اصلاحاتی که از آن دم می زنیم باید ضوابط، چارچوب ها، اهداف و روش های روشن و مشخصی داشته باشد تا کسانی که می خواهند به آن بپیوندند بدانند اصلاحاتی که ما می گوئیم چیست؟ امیدوارم هرچه زودتر در این زمینه گام موثر برداشته شود.
رئیس جمهور سابق گفت: اینکه تاکنون برای حضور در انتخابات به تصمیم نهایی نرسیده ام به این دلیل است که معتقدم پیش از آن باید به چند پرسش بنیادین پاسخ گفت. باید بررسی کرد که آیا می توان بدون ورود به قدرت، اصلاحات را در جامعه و کشور نهادینه کرد یا برای پیشبرد اصلاحات در جامعه و ایجاد تغییرات ریشه های فرهنگی و اجتماعی لزوماً باید در قدرت نیز حضور داشت؟ همچنین باید پرسید که ما چه تاثیری در روند به نفع آرمانهای انقلاب و مصالح و خواست مردم می توانیم داشته باشیم؟ حال چه با ورود به قدرت و چه خارج از آن؟
وی افزود: همچنین باید ببینیم که در ایران امروز چه گروه هایی مرجعیت دارند؟ روشنفکران، روحانیت، سیاستمداران و دیگر گروه های اجتماعی به چه میزان در این جامعه نفوذ دارند؟ و برای افزایش مرجعیت هر یک از این گروه ها چه می توان کرد؟ و مهمتر از اینکه چه کسی بهتر است نامزد انتخابات شود، این است که چگونه باید بیاید؟ و بر فرض پیروزی در انتخابات، چه برنامه ای باید داشته باشد و اساساً در شرایط کنونی با ورود به قدرت چه کارهایی می تواند بکند؟
وی در عین حال گفت: من خود را متعلق به نظام می دانم به نظامی که هزینه های جانی و معنوی و مادی زیادی برای دستیابی به آن و حفظ آن داده شده است، به لحاظ اخلاقی و دینی متعهدم. من به این نظام هنوز امیدها بسته ام و به همین دلیل و به خاطر تعهدی که به آن دارم، انتقاداتی که به آن دارم را بیان می کنم
نوشته شده در پنج شنبه 87/8/2ساعت 9:17 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس