اسفند 1387 - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

در خلوت روشن خود

 

نشسته ام

 

و عشق را

 

دوره می کنم

 

نام تو

 

و نام ستاره ها

 

یکی – یکی بر لبم می نشیند


نوشته شده در یکشنبه 87/12/11ساعت 1:24 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


انسان کوچک، حیوان زبان بسته ای است که به دنبال پست مهم در عرصه حیات خویش می گردد
نوشته شده در یکشنبه 87/12/11ساعت 1:23 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


در درد ها دوست را خبر نکردن، خود یک عشق ورزیدن است.
  

دکتر علی شریعتی


نوشته شده در یکشنبه 87/12/11ساعت 1:21 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


 هر گاه که قلم را بر لبه اولین خط کاغذ می گذارم تا چیزی بنویسم، مکث می کند و منتظر تو می ماند ، تا زیبایی را بنویسد و خود را در برابر زشتی ها روئینه کند، ای معنی تمام خوبیها.


نوشته شده در یکشنبه 87/12/11ساعت 1:20 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


 خردهایتان را متّهم کنید که خطا از اعتماد به آنها پدید می آید . [امام علی علیه السلام]


نوشته شده در جمعه 87/12/9ساعت 4:20 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


می روم خسته و افسرده و زار
.....سوی منزلگه ویرانه خویش
...........به خدا می برم از شهر شما
..................دل شوریده و دیوانه خویش
می برم تا که در آن نقطه دور
......شستشویش دهم از رنگ گناه
...........شستشویش دهم از لکه عشق
..................زین همه خواهش بیجاوتباه
می برم تا ز تو دوریش سازم
.....ز تو ای جلوه امید محال
...........می برم زنده بگورش سازم
.................تا از این پس نکند یاد وصال
ناله می لرزد. می رقصد اشک
.....آه.بگذار که بگریزم من
...........از تو ای چشمه زرین گناه
..................شاید آن به که بپرهیزم من
به خدا غنچه شادی بودم
.....دست عشق آمدو از شاخم چید
...........شعله آه شدم. صدافسوس
..................که لبم باز بر آن لب نرسید
عاقبت بند سفر پایم بست
.....می روم. خنده به لب. خونین دل
...........می روم از دل من دست بدار
....................ای امید عبث بی حاصل
نوشته شده در جمعه 87/12/9ساعت 4:16 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


بارالها ! ما را ازکسانی قرار ده که درختان شوق تو در باغ های سینه شان، شاخه ها گسترده و آراسته شده است و آتش محبّتت، دل هایشان را فراگرفته است ... و چشمانشان با نگریستن به تو روشن شده است . [امام سجّاد علیه السلام ـ در مناجات العارفین ـ]
نوشته شده در پنج شنبه 87/12/8ساعت 2:40 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


  نامزدهای احتمالی جناح چپ

  • میر حسین موسوی، آخرین نخست وزیر جمهوری اسلام ب مد هاشمی برادر علی اکبر هاشمی رفسنجانی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عبدالله نوری، وزیر کشور در دولت اول هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی عضو شورای شهر اول تهران و مدیرمسئول روزنامه خردد .وی مورد حمایت سازمان مجاهدین انقلاب است.و برخی دیگر از گروه‌ها وی را گزینه بعدی خود در صورت عدم حضور محمد خاتمی دانسته‌اند.دیدار خاتمی با وی احتمال نامزدی وی را افزایش داد.
  • محسن مهرعلیزاده، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی
  • قاسم شعله‌سعدی، نماینده دوره‌های سوم و چهارم شیراز در مجلس شورای اسلامی.وی در آذر ???? طی نامه به خامنه‌ای نتصاب وی به رهبری را غیر قانونی دانسته و به همین جهت نیز بازداشت شد.

 

  • اکبر اعلمی نماینده دوره‌های ششم و هفتم تبریز در مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان صلاحیت وی را برای شرکت در انتخابات‌های ریاست جمهوری و مجلس قبل رد کرد.
  • محمدعلی نجفی وزیر در دولت رفسنجانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی 

 نامزدهای احتمالی جناح راست

  • محمود احمدی‌نژاد
  • حسن روحانی دبیر سابق شورای امنیت ملی؛ وی ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داده‌است.
  • محمدباقر قالیباف شهردار تهران
  • محمد جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی در دولت نهم. وی اعلام کرده تصمیم‌گیری برای حضور در انتخابات به شرایط بستگی دارد و اگر شرایط اقتضاء کند می‌آیم. همچنین، منابع خبری اعلام کردند که او ستاد انتخاباتی خود را افتتاح کرده‌است 
  • مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور پیشین در دولت احمدی نژاد
  • علی اکبر ولایتی، مشاور بین الملل خامنه‌ای


  نامزدهای رسمی

  • مهدی کروبی: حزب اعتماد ملی مهدی کروبی را به عنوان نامزد خود در انتخابات آتی اعلام کرد. این اقدام زود هنگام به ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان تعبیر شد و یکی از اعضای شورای مرکزی حزب در اعتراض به این اقدام استعفا کرد
    کروبی در سوم مهر از عدم ابراز نظر منفی علی خامنه‌ای نسبت به کاندیداتوری او خبر داد. و نهایتا نامزدی خود را به طور رسمی در یک نشست مطبوعاتی د? ???? یک هفته مانده به برگزاری کنگره سراسری حزب اعتماد ملی اعلام کرد.
  • محمد خاتمی: رئیس‌جمهور سابق ایران عصر روز یکشنبه، ?? بهمن ????، رسماً اعلام کرد که نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. 

 وقایع مهم پیش از انتخابات

این بخش به انعکاس وقایع مهم پیش از انتخابات می‌پردازد.

  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

مطابق اصل ??? قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،رجال سیاسی و مذهبی که دارای شرایطی باشند مجاز به شرکت در اتنخابات ریاست جمهوری هستند ولی تا کنون تعریف مشخصی از ویژگی‌های رجل سیاسی یا مذهبی ارائه نشده‌است به همین دلیل مجلس شورای اسلامی در پی تصویب قانونی است که این شرایط را مشخص می‌کند. مطابق این قانون که در غالب دو تبصره به ماده ?? قانون انتخابات ریاست جمهوری کنونی الحاق می‌گردد احراز رجل سیاسی یا مذهبی بودن به شورای نگهبان قانون اساسی سپرده می‌شود و همچنین انتخاب شوندگان علاوه بر شرایط فوق باید دارای سابقه تصدی حداقل یک شغل هم طراز را داشته باشند.این مشاغل طیف وسیعی از مسئولیت‌های سیاسی، اجرایی، قانونگذاری، نظامی و... را در بر می‌گیرد.صویب این طرح با مخالف وزیر کشور وقت، علی کردان نیز مواجه شد و وی اعلام کردانتخابات س????مطابق قانون فعلی برگزار می‌گردد.

 بیماری محمود احمدی‌نژاد: محمود احمدی‌نژاد#بیماری


شایعات پیرامون بیماری محمود احمدی‌نژاد به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه انتخابات از اوایل سال ???? آغاز شد و منابع خبری نزدیک به دولت و معاونین وی از تهدید سلامت وی به دلیل فشار کاری و توصیه پزشکان به کاهش این فشارها سخن به میان آورده‌اند ،برخی منابع از احتمال عدم توانایی جسمی وی برای کاندیداتوری خبر داده‌اند و برخی دیگر انتشار این اخبار را در جهت جلب محبت عمومی تفسیر کرده‌اند.

مدرک تحصیلی محمد خاتمی

رسانه‌های وابسته به دولت محمود احمدی نژادبا انتشار تصویری که آنرا کپی مدرک تحصیلی محمد خاتمی می‌نامیدند مدعی تقلبی بودن مدرک او شدند. با توجه به اینکه اندکی قبل از آن مدراک تقلبی عوضعلی کردان رسوایی بزرگی برای دولت آفریده بود خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار چند خبر به این جنجال دامن زد. به نوشته ایرنا از آن جهت که تاریخ صدور مدرک تحصیلی خاتمی ?? اسفند بوده و این روز در ایران تعطیل رسمی است مدرک وی تقلبی است. همچنین ایراد دیگری که بر این مدرک وارد شده بود، تاریخ صدور آن در قبل از انقلاب بود در حالیکه مدرک در سربرگی با آرم جمهوری اسلامی چاپ شده بود. محمد خاتمی کپی مدرک خود را منتشر ساخت که بر اساس آن وی مشخص شد تصویر ارائه شده توسط ایرنا جعلی بوده‌است.


مراقبت و تعقیب قالیباف

تیمی از نیروهای یک نهاد عضو دستگاه اطلاعات موازی ( سپاه یا نیروی انتظامی) محمد باقر قالیباف را برای آگاهی از دیدارها و مذاکرات وی تعقیب می‌کردند که توسط تیم حفاظت وی دستگیر می‌شوند به حفاظت اطلاعات سازمان مذکور تحویل می‌گردند. گزارشی از تعقیب قالیباف به خامنه‌ای ارائه می‌گردد اما بلافاصله مسئول حفاظت اطلاعات سازمان مذکور از کار برکنار می‌شود.


نوشته شده در چهارشنبه 87/12/7ساعت 2:32 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


 سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران، برای تصدی ریاست جمهوری دهم اعلام آمادگی کرد تا در صورت پیروزی، اولین کسی باشد که سه دوره ریاست جمهوری را در کارنامه اش ثبت می کند.

روزها، هفته ها و ماه های آینده، قطعا آبستن رویدادهای بزرگی است و از این رو، تحلیل های پرشماری را شاهد خواهیم بود. اما در این مجال اندک که کمتر از یک روز از اعلام رسمی کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی می گذرد، ذکر نکاتی -به اختصار- شاید خالی از فایده نباشد.

1) آمدن خاتمی باعث می شود انتخابات دوقطبی شود.

البته دو قطبی بودن به معنای انتخابات دوکاندیدایی نیست و ممکن است پدیده کاندیداهای فرعی در این دوره نیز وجود داشته باشد ولی مسلما رقابت اصلی بین خاتمی (از جناح اصلاح طلب) و احمدی نژاد (از جناح اصولگرا) باشد.

هر چند که در اردوگاه اصولگرایان، احمدی نژاد منتقدان جدی و فراوانی دارد ولی همه آنها در برابر رقیب قدری مانند خاتمی ناگزیر از احمدی نژاد "حمایت" خواهند کرد و یا دستکم "سکوت سیاسی" را ترجیح خواهند داد.

پیشتر یکی از چهره های اصولگرای منتقد دولت نهم گفته بود: اگر خاتمی کاندیدا شود ناگزیریم با "چشمان گریان" پشت سر احمدی نژاد بایستیم.

با ورود خاتمی رأی دهندگان اصولگرا با همت و هماهنگی بیشتری وارد عرصه خواهند شد، گروهی از آنها، "برای رای آوردن احمدی نژاد" و گروهی دیگر" برای رای نیاوردن خاتمی"- که اصلاحاتش را افسادات می خوانند- در میدان رقابت های انتخاباتی خواهند دوید.

در جبهه اصلاحات نیز شرایط کمابیش مشابهی حاکم خواهد بود زیرا رقابت خاتمی - احمدی نژاد، نه رقابت دو چهره و نه حتی دو جناح که آوردگاه دو "گفتمان" است. از این رو، بسیار خواهند بود کسانی که خاتمی را قبول ندارند ولی برای جلوگیری از تکرار ریاست جمهوری احمدی نژاد برای چهارسال دیگر، به پای صندوق های رای خواهند رفت ولو آنکه در انتخابات گذشته، در روز رای گیری خانه نشینی را بر ایستادن در صف های رای دادن ترجیح داده بودند.

از میان خاتمی و احمدی نژاد کسی که برنده انتخابات سال آینده باشد، توانسته است گفتمان مورد نظر خود (اصلاح طلبی یا اصولگرایی) را به طور جدی تری تثبیت نماید و طرف مقابل را برای مدتی طولانی منکوب کرده از عرصه خارج کند و به کما بفرستد.
از این رو، انتخابات دوقطبی با حضور احمدی نژاد و خاتمی را می توان نبرد آخرالزمان اصلاح طلبان و اصولگرایان نیز نامید! (کنایه از تعیین تکلیف نهایی)

2- رقابت خاتمی و احمدی نژاد، ریسک بزرگی برای هر دو جریان سیاسی- گفتمانی کشور محسوب می شود. چندی پیش برخی گروه های میانه روی اصولگرا و اصلاح طلب، سخن از طرح وحدت ملی به میان آورده بودند که محور اصلی آن عدم کاندیداتوری خاتمی و احمدی نژاد بود و دلیل اصلی اش نیز اجتناب از این ریسک.

آیا امکان دارد با افزایش ریسک برای هر دو طرف، بزرگان و سیاستگذاران اصلاح طلب و اصولگرا به این توافق برسند:" شما احمدی نژاد را کنار بگذارید ، ما هم از خاتمی صرف نظر می کنیم؟"

3- خاتمی تا روز قبل از اعلام حضورش تاکید داشت که تمام تلاش اش این است که میرحسین را برای کاندیداتوری متقاعد کند زیرا حساسیت ها بر روی خودش زیاد است و لذا کسی باید رییس جمهور باشد که بتواند فارغ از مشکلات بعدی برای کشور و مردم کار کند.
صبح روزی هم که کاندیداتوری اش را اعلام کرد، این خبر منتشر شد که یکی از اعضای ستاد میرحسین پیش خاتمی رفته و از وی خواسته است که اعلام کاندیداتوری اش را دو هفته به تعویق اندازد تا بتوانند میرحسین را برای کاندیداتوری متقاعد کنند.

خاتمی در حالی بر حضور خود در انتخابات تصریح کرد که میرحسین موسوی، ستادش را تشکیل داده و حتی رییس آن را نیز مشخص کرده بود.

حال این سوال مطرح است که آیا خاتمی در اعلام کاندیداتوری اش تسلیم فشار اطرافیان شده و از میرحسین عبور کرده یا آنکه میرحسین و ماجرای کاندیداتوری و حتی تشکیل ستاد و ... همه و همه بخشی از پازل کاندیداتوری خاتمی بود؟!

4- آیا امکان دارد خاتمی را ردصلاحیت کنند؟
این سوالی است که برخی از اصولگرایان دوست دارند به کنایه و اشاره بدان پاسخ مثبت دهند.
یکبار، حسین شریعتمداری نوشته بود که برخی کارهای خاتمی برای ردصلاحیت اش کفایت می کند (نقل به مضمون) و مرتضی آقاتهرانی (عضو رایحه خوش و نماینده مجلس) نیز بعدها گفت که شورای نگهبان در این باره کار خودش را بلد است و نباید فرقی بین خاتمی و دیگران بگذارد و نهایتا ساعاتی پس از اعلام کاندیداتوری خاتمی، کیهان در یادداشتی ضمن استقبالی سرد و گزنده از حضور وی در انتخابات، نوشت که فارغ از دلایلی که خاتمی را به کاندیداتوری کشاند، او چگونه خواهد توانست از عقبه های انتخابات عبور کند؟ و این، پرسش که جمله پایانی یادداشت کیهان بود در دل خود اشارات و تهدیدات فراوانی دارد که از آن جمله می توان به گذرگاهی به نام شورای نگهبان اشاره کرد.

با این حال، رد صلاحیت فردی مثل خاتمی می تواند بسیار پر هزینه باشد چه آنکه او همین الان نیز میلیون ها هوادار دارد و رد صلاحیت احتمالی اش حتما تنش زا و مشارکت زدا خواهد بود و بسیاری را برای عدم حضور پای صندوق های رای مصمم خواهد ساخت.

5- بسیاری از منتقدان پرقدرت کاندیداتوری سید محمد خاتمی ، بر این باور بوده اند که آنچه حضور خاتمی را "نگران کننده" می سازد، نه خودش که برخی نیروهای سیاسی پیرامون اش هستند که "تندرو" نامیده می شوند و عمدتا شامل نیروهای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی اند.
خاتمی می توانست کاندیداتوری خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفترش یا در یک سخنرانی عمومی یا طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کند اما هیچ کدام از این کارها را نکرد بلکه برای اعلام حضور، مراسم نه چندان مهم افتتاحیه سایت مجمع روحانیون مبارز را انتخاب کرد که اولا خاستگاه حزبی شخص خاتمی محسوب می شود و ثانیا پیامی سیاسی محسوب می شود به کسانی که نگران قدرت گیری سازمانی ها و مشارکتی ها هستند بدین مضمون که محور حرکت های آینده خاتمی نیروهای اعتدال گرای اصلاحات است تا شاید فشار کمتری به وی وارد آید.
با این وجود، نمی توان نفوذ جمعی همه نیروهای جریان اصلاح طلب از سازمان مجاهدین گرفته تا مجمع روحانیون را بر خاتمی نادیده گرفت.
6- نبرد انتخاباتی دهم ریاست جمهوری بسیار حیثیتی و به معنای واقعی کلمه حیاتی است. از این رو، پیش بینی دو رویداد چندان سخت نیست: "بالاترین سطح رقابت ها و تخریب ها از سوی فعالان سیاسی و انتخاباتی" و "مشارکت قابل توجه مردم در انتخابات خرداد 88."
انتخابات بزرگی در پیش است...

نوشته شده در چهارشنبه 87/12/7ساعت 2:25 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


 

فلسطین جاویدان

Mother don’t cry for me I am doing what i must
God almighty is my witness and trust
Palestine, Forever Palestine


مادر برای من گریه نکن دارم کاری که باید بکنم را انجام می‌دهم

خداوند بزرگی که به او اطمینان دارم شاهد هست

فلسطین، جاویدان فلسطین



Children being killed for throwing stones in the sky
They say to their parents don’t worry, God is on our side
Palestine, Forever Palestine

کودکان کشته می‌شوند برای پرتاب کردن سنگ به آسمان

به مادر و پدرانشنان می‌گویند «نگران نباشید. خداوند با ماست»


Mother don’t worry when they come for us at night
Surely they’ll be sorry when God puts them right
Tell me why they’re doing what was done to them
Don’t they know that God is with the oppressed and needy
Perished were the nations that ruled through tyranny
Palestine, Forever Palestine

مادر، نگران نباش وقتی که آنها برای (کشتن) ما در شب می‌آیند

یقینا متاسف می‌شوند وقتی خداوند حکم آنها را می‌دهد

به من بگو چرا آنها اینگونه عمل می‌کنند!؟

به من بگویید چرا ظلمی را تکرار می‌کنند که خود آنها هم تجربه کرده‌اند

نابود شده‌اند ملت‌هایی که با ظلم حکومت می‌کردند

(الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم ـ رسول اعظم (ص))

فلسطین، جاویدان فلسطین


Children of Palestine are fighting for their lives
They say to their parents we know that Palestine is our right
They to say to their parents we’ll fight for what is right
They say not to worry God is on our side
They say we’ll die for Palestine
Palestine, Forever Palestine

فرزندان فلسطین برای جانشان می‌جگند

و به پدران و مادران خود می‌گویند ما می‌دانیم که فلسطین حق ماست

آنها به بزرگترهای خود می‌گویند ما برای آنچه که حقیقت و راستی است می‌جنگیم

نگران نباشید، خدا با ماست

آنها می‌گویند که ما برای فلسطین می‌میریم

آه، فلسطین جاویدان فلسطین


نوشته شده در شنبه 87/12/3ساعت 11:38 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


<      1   2   3      >

فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس