جوش - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

جوش چیست؟

جوش یک مشکل پوستی است که وقتی چربی بیش از اندازه در پوست  تولید و به همراه سلولهای مرده ترکیب شود  حفره ها و منافذ پوست را مسدود کند ، ایجاد میشود. این مشکل (جوش) بسیار شایع است به حدی که یک بخش طبیعی از رشد انسان در نظر گرفته می شود. اگر شما جوش دارید این مهم است که سیکل و دوره تولید و بروز آن را شناخته و درک کنید.


مواردی که در زیر آمده حقایقی است که آگاهی از آنها الزامی می باشد:

 چطور یک جوش(آکنه) شروع می شود؟

جوش در 80% از جوانان ظاهر می شود. جوش با التهاب و آماس یک نوع غده تولید کننده چربی در پوست شروع می شود. این غدد “Sebaceous” نامیده می شود و چربی به نام “Sebum” را تولید می کند. وظیفه Sebum را بر اساس افزایش هورمونهای اندرژن تولید می کنند. این فرآیند ممکن است در دوران جوانی، بیشتر از دوران بلوغ و نوجوانی اتفاق افتد.

 غده چربی چیست؟
غده چربی
Sebaceous به پایه هر فولیکل موئی چسبیده است. در طی دوران بلوغ جنسی و ابتدای جوانی ، سلولهای پوست فولیکل موئی محافظ با سرعت بیشتری بطور انبوه پوست انداخته و چسبناک می شوند و این خود یک عامل اساسی در مسدود کردن منافذ پوست بشمار میرود. فولیکول های  پر شده از چربی و مسدود شده همچنین در حالت نرمال حاوی یک نوع باکتری به نام جوش های Propionibacterum   است که وقتی در حفره ها و منافذ پوست حبس می شوندباعث قرمزی، التهاب و تورم در پوست می شود.


نوشته شده در دوشنبه 87/4/10ساعت 3:2 عصر توسط وحید نظرات ( ) | |


فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس